MAGICZNA CUKIERNIA. SZCZYPTA MAGII - Kathryn Littlewood

Niedawno miałam przyjemność recenzować pierwszą część trylogii "Magiczna Cukiernia" autorstwa . Recenzję znajdziecie pod linkiem- Tom I 
Lektura pierwszej części dostarczyła mi tak wiele beztroskiej przyjemności, że gdy tylko dowiedziałam się, że lada chwila Literacki Egmont wyda kolejną część przygód rodziny Szczęsnych uznałam, że muszę ją przeczytać i to jak najprędzej. I wiecie? Znów się nie zawiodłam.

Młodzi bohaterowie w pogoni za ciotką Lily ruszają do Paryża. Tam Rozmarynka rzuca ciotce wyzwanie – jeśli wygra międzynarodowy konkurs pieczenia, Lily odda jej Almanach wiedzy kulinarnej. Jeśli jednak dziewczynka przegra, konsekwencje będą przerażające. Wraz z bratem, długo niewidzianym dziadkiem, jego sarkastycznym kotem i zdradziecką francuską myszą Rozmarynka przeżyje niezwykłą przygodę. A wszystko po to, by znaleźć jeden, tajemniczy, magiczny składnik.


Dzięki lekkiemu pióru i subtelnemu poczuciu humoru K. Littlewood po raz kolejny mogłam spędzić przyjemne chwile na lekturze książki, która mimo że skierowana do najmłodszego grona czytelników, to jednak idealna także dla tych nieco większych, którzy tak jak ja lubią czasem zaczytać się w świecie pełnym magii i wartkiej lecz delikatnej fabuły. Jest to książka idealna na jesienny wieczór, gdy mamy ochotę odciąć się od poważnych dylematów i problemów codzienności, skomplikowanych kompozycji językowych i głębokich rozważań literackich. Dzięki tej książce możemy po prostu odpocząć, rozluźnić się, uśmiechnąć.
Jestem przekonana, że będzie to idealna książka dla dzieci i młodzieży, gdyż poza interesującą fabułą i nutą tajemniczości posiada także swoistą wartość, którą jest przekaz dotyczący istoty rodziny i tego, jak ważne jest by pielęgnować relacje z bliskimi.

Polecam serdecznie każdemu, kto czasem lubi poczuć się dzieckiem!

Magiczna cukiernia. Szczypta magii, Kathryn Littlewood, Wyd. Literacki Egmont, stron 320.

Za książkę uprzejmie dziękuję Wydawnictwu:
www.egmont.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...